Modelul cu grame şi procentaje, cel mai bun, până în prezent
Informaţiile simple de pe etichetele produselor sunt cele mai bune pentru consumatori, se arată într-un studiu european. Cei chestionaţi au spus că informaţiile cele mai bune le-au găsit pe produsele cu etichete simple, putând astfel să facă alegerea cea mai sănătoasă.
Cercetătorii le-au recomandat producătorilor să nu renunţe la eticheta detaliată, ci să suplimenteze ambalajul cu o etichetă frontală care să rezume informaţiile amănunţite. De altfel, Comisia Europeană discută pe marginea adoptării unor noi recomandări privind etichetarea, pentru a veni în ajutorul celor care vor să diminueze consumul de grăsimi, sare şi zahăr. Producătorii au propus o serie de modele de etichetare, însă toţi se întreabă care ar fi, de fapt, informaţiile suficiente şi necesare pentru a putea alege cel mai bun produs.
Cel mai bun model, până acum, a fost propus de către Confederaţia din alimentaţia şi industria băuturilor, care se bazează pe etichetarea în grame şi procentaje a caloriilor, grăsimilor, nivelului de sare şi zahăr. Studiul menţionat a fost o parte din procesul de stabilire a celor mai bune metode de etichetare.
Cercetătorii au vrut să afle care din modelele actuale sunt clare şi credibile pentru consumatori. La studiu au participat peste 1.600 de europeni, cărora li s-au oferit mai multe modele de etichetare, pe baza cărora au răspuns la întrebări. (E.H.)
Modelul cu grame şi procentaje, cel mai bun, până în prezent
Informaţiile simple de pe etichetele produselor sunt cele mai bune pentru consumatori, se arată într-un studiu european. Cei chestionaţi au spus că informaţiile cele mai bune le-au găsit pe produsele cu etichete simple, putând astfel să facă alegerea cea mai sănătoasă.
Cercetătorii le-au recomandat producătorilor să nu renunţe la eticheta detaliată, ci să suplim