Micuţă şi sprintenă, noua Mazda 2 pare reţeta adaptată perfect de constructorul japonez pentru a se bate pe segmentul maşinilor de oraş. DRIVE TEST - Maşina ideală pentru aglomerări urbane
Micuţă şi sprintenă, noua Mazda 2 pare reţeta adaptată perfect de constructorul japonez pentru a se bate pe segmentul maşinilor de oraş.
Credeţi în dragoste la prima vedere? Nu ştiu dacă acest clişeu funcţionează de fiecare dată, dar cu siguranţă şi-a dovedit valabilitatea în momentul rendez-vous-ului pe care l-am avut cu Mazda 2.
LIPICI. Testată în urmă cu o săptămână prin intermediul Arian Motors, Mazda 2 a făcut impresie de la prima întâlnire. Mignonă, cu forme armonioase şi bine conturate, noua apariţie a dat un sens clar conceptului de design “Zoom-Zoom”, după care a fost reorientată strategia Mazda în ultima perioadă. E vorba despre o maşină cu mult lipici, a cărei aderenţă va fi probată cu precădere în rândul reprezentantelor sexului frumos, deoarece nu există femeie care s-o vadă pe Mazda 2 şi să nu şi-o dorească. Versiunea testată a fost dotată cu un motor pe benzină, de 1,5 litri şi 103 CP, acesta reprezentând momentan şi vârful de gamă. Nebănuită iniţial de cine ştie ce performanţe, Mazda 2 s-a arătat destul de focoasă. Motorul urcă rapid la 4.000 de rotaţii, ceea ce conferă şoferului posibilitatea adoptării unui stil de condus îndeajuns de sportiv, senzaţie care este amplificată şi de suspensiile mai rigide. Direcţia este foarte stabilă pentru un model din această clasă, în timp ce schimbătorul de viteze, amplasat pe consola centrală, este deosebit de manevrabil. Cu o cursă scurtă, acesta contribuie la accentuarea caracterului urban al lui Mazda 2. În ceea ce priveşte consumul, trebuie spus că maşina a fost testată câteva zile numai prin Bucureşti. Într-un trafic infernal, în condiţii de iarnă adevărată, acesta s-a ridicat l