Premierul Calin Popescu Tariceanu exclude privatizarea IAR Ghimbav daca la licitatie nu se va prezenta "o societate industriala serioasa", relateaza, sambata, NewsIn.
Tarciceanu a mai precizat, sambata, ca intreprinderea brasoveana ar putea deveni profitabila datorita construirii aeroportului international Brasov-Ghimbav.
"Daca nu vine o firma industriala serioasa la licitatie, nu o privatizam. In cazul in care se prezinta o firma cu interese imobiliare, nu ma intereseaza", a declarat Calin Popescu Tariceanu.
Premierul considera ca aeroportul international care va fi construit in apropierea intreprinderii ar putea reprezenta o sansa de redresare pentru IAR.
El a precizat ca intreprinderea ar putea asigura intretinerea aeronavelor.
Calin Popescu Tariceanu a mai declarat ca aeronavele Socata ar putea fi produse in Romania, deoarece costurile de productie sunt foarte ridicate in Franta.
El a spus ca avut o discutie cu oficialii francezi anul trecut, pentru ca producatorii aeronavelor doreau sa relocalizeze productia in Romania, ceea ce a creat nemultumiri printre reprezentantii industriei aeronautice din Franta.
La randul sau, presedintele Consiliului Judetean, Aristotel Cancescu, a spus ca le-a facut francezilor o oferta in acest sens si ca, intr-o intalnire cu ambasadorul Frantei la Bucuresti, partea franceza s-a aratat interesata de o intreprindere.
Aeroportul Ghimbav va avea o pista pe 2.600 de metri si va permite un flux de un milion de pasageri anual, precum si tranzitul a 6.000 de tone de marfa pe an. Aeroportul va avea caracter regional si va deservi Brasovul si judetele vecine.
Investitia directa se ridica la aproximativ 80 de milioane de euro, iar cea indirecta, cu toate costurile incluse, se apropie de 98 de milioane de euro.
Durata de execu