Primele mijloace de transport în comun dotate cu aer condiţionat au fost date de ieri în folosinţă. Călătorii s-au arătat mulţumiţi. Potrivit purtătorului de cuvânt al RATB, Mihai Vlădărău, ieri au circulat 23 de astfel de autobuze. Deocamdată, acestea merg numai pe liniile 131, 331, 205 şi 182. De ieri au început să circule în Capitală primele autobuze Mercedes-Citaro noi, din cele 500 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti.
1 /.
Autobuzele sunt dotate cu aer condiţionat, camere video pentru supraveghere, sistem GPS şi au motoare Euro 4 economice bazate pe tehnologie BlueTec diesel.
Potrivit purtătorului de cuvânt al RATB, Mihai Vlădărău, ieri au circulat 23 de astfel de autobuze. Deocamdată, acestea merg numai pe liniile 131, 331, 205 şi 182. Autobuzele sunt dotate cu aer condiţionat, camere video pentru supraveghere, sistem GPS şi au motoare Euro 4 economice bazate pe tehnologie BlueTec diesel.
Autobuzele au 12 metri lungime, o capacitate de 103 pasageri, 27 de locuri pe scaune, patru locuri destinate persoanelor cu dizabilităţi şi spaţiu pentru cărucioarele cu rotile. În plus, au în dotare un sistem de coborâre a podelei pe toată lungimea vehiculului. Ieri, călătorii bucureşteni se arătau mulţumiţi de noile maşini.
Pensionarii şi înălţimeascaunelor
Într-unul dintre autobuzele noi de pe linia 131, până la Băneasa, se merge în linişte. Vreo zece călători privesc curioşi de cum urcă în maşină spre găurelele din tavan prin care ar trebui să se simtă aerul condiţionat. Înăuntru miroase a cauciuc şi a nou. Doi pensionari mijesc ochii de undeva din capătul autobuzului către ecranul extraplat din spatele şoferului pe care sistemul GPS le arată pe unde au ajuns. „Uite, vezi, acuma s-a rotit harta, că a luat curba. Ce chestie!“, spune entuziasmat unul, în timp ce celălalt aprobă dând din cap.