Recenta aventura cu Tiguanul de la Poiana Brasov, cea organizata de Porsche Romania pentru lansarea modelului in Romania, a reusit sa imi raspunda la una din necunoscutele de pana atunci. Ma intrebam ce sansa are Tiguanul pe o piata unde exista o gama larga de mdele, mai iefitne sau mai scumpe, precum Tucson, RAV 4, X3 etc. E bine, Tigunaul poate deveni usor cel mai important SUV din segmentul compact, iar vanzarile sale in primul an pot depasi cifra de 1000 de unitati pe care au avansat-o importatorii.
Segmentul SUV este in crestere de cativa ani pentru ca oamenii de pretutindeni si mai ales romanii isi abandonaeaza breakurile, hatch-urile si vechile sedanuri pentru masini cu garda inalata si tractiune integrala. Asta face parte dintr-un fenoen de adaptare la “jungla” cotidiana, dublat de neoia de recunoastere imediata a stausului social, a marimii contului. SUV-ul este un fel de declaratie despre ce poate si cat poate soferul masinii. Cu cat se vor adapta mai repede la trendul “verde” al industriei auto, SUV-urile vor continua sa-si mareasca numarul pe strazile si asa aglomerate.
Spuneam ca Tigunaul are sanse sa devina cel mai bine vandut SUV compact pentru ca este un Volkswagen, iar masinile nemtesti se vand bine in Romania, dar si pentru o lista lunga de alte motive: pentru ca este promovat bine, pentru ca este un Tuareg mai mic sau un Golf mai mare sau pentru cele 5 tipuri de motorizare.
Cat costa Tiguanul
Pretul masinii pleaca de la 20.700 de euro in varianta Trend&Fun, urca la 21.800 in varinaata a doua, Sport&Stile si se plafoneaza la 21.900 in varinata pregatita de oricec incercare off-road, Track&Field. Evident ca preturile sunt fara TVA si la aceste variante de baza se pot adauga oricand oprionale care pot duce pretul Tiguanului la nivelul fratelui sau mai mare, Tuaregul. Dar pretul nu este o problema cand vine vorba d