Pentru fiecare pozitie din companie trebuie sa existe un angajat specializat si un altul pregatit sa ii ia oricand locul, spune Mirela Ciutacu, director de resurse umane al Bunge Romania, filiala locala a grupului american Bunge, liderul pietei locale de
"Trainingul si specializarea oamenilor in companie trebuie realizate astfel incat posturile sa nu ramana niciodata descoperite. Pentru fiecare pozitie trebuie sa existe un angajat specializat, dar si un altul pregatit oricand sa ii ia locul", explica directorul de HR al Bunge. Ciutacu adauga ca aceasta este si una dintre componentele esentiale ale strategiei de resurse umane pentru acest an: pregatirea angajatilor, pentru toate pozitiile din companie, care sa poata ocupa anumitele pozitii ramase libere.
Ciutacu subliniaza ca aceasta este doar una dintre componente, Bunge urmand sa stabileasca pentru 2008 noi planuri de retentie a oamenilor valorosi, un management al talentelor mai eficient, precum si restabilirea planurilor de succesiune care sa asigure o persoana de back-up pentru pozitiile din primele doua linii de management. "Fiecare angajator va trebui sa gaseasca solutii individuale la problemele cu care se confrunta piata fortei de munca, deoarece piata in sine nu va oferi solutii companiilor. Angajatorii trebuie sa stabileasca strategii eficiente de a retine oamenii buni sau de a evita ca pozitiile importante din companie sa ramana descoperite", mentioneaza directorul de HR al Bunge.
Strategiile companiei pentru noul an nu vor solutiona o criza in sine, intrucat in 2007 compania nu a fost afectata in mod evident, conform Mirelei Ciutacu, de criza de personal de pe piata locala sau de cresterea excesiva a salariilor. "In 2007 nu am avut probleme pe segmentul de resurse umane, nu au plecat multi oameni, iar cei care au parasit compania nu au facut-o din initiativa proprie. Am f