Pauza de prânz aduce beneficii atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. De aceea, în tot mai multe firme se amenajează spaţii pentru luat masa. Sursa: AP Photo
„Acum sunt la masă, nu potsă vorbesc. Sună-mă pestejumătate de oră“ -aceasta este fraza pe care orostesc, tot mai des, angajaţii din multinaţionale,mai ales dacă îi deranjezi cu apelul tăutelefonic la prânz. Şi asta pentru că totmai mulţi patroni au înţeles cât face omasa luată cot la cot cu şeful.
Unii ar spune că s-ar putea să-ţi steaîn gât, însă specialiştii în resurse umanesunt de părere că prânzul „la comun“este cea mai bună ocazie de cunoaştere,fie că este vorba despre superiorul tău,fie despre colegul cel nesuferit şi înţepat. În fond, la o mică discuţie, printreîmbucături, s-ar putea să constaţi că labiroul alăturat nu stă o acritură ori căşeful tău este ca sarea-n bucate.
Iei masa cu bossul
Reunirea în jurul mesei, spun experţii, este atât un element de socializare(şi practic de consolidare a echipei),cât şi un moment de încărcare a bateriilorpentru partea a doua a zilei (decicu efecte asupra randamentului). „Socializareaeste cu atât mai importantă cucât echipa este mai mare. Noi ne întâlnimcu toţii la prânz, ne tratăm de la egalla egal şi ne spunem pe numele mic, dela director general la îngrijitoare“, spuneNicoleta Pantea, HR manager al LindabRomânia. „Este vorba de socializare,pentru că «mâncăm împreun㻓,explică şi trainerul Romeo Creţu.
Angajaţi fideli
Punerea la dispoziţia angajaţilor aunui spaţiu unde să ia masa sau chiar aunui bufet ori cantine reprezintă unmotiv în plus pentru ca aceştia să sesimtă bine la serviciu. De altfel, cele maimulte multinaţionale oferă salariaţiloraceastă facilitate, mai ales că multe suntsituate în afara oraşului. „Servirea meseila serviciu este utilă şi pentru că înfelul acesta salariaţii nu