Banca Romaneasca si toate subsidiarele grupului financiar elen NBG (National Bank of Greece) de pe piata locala vor trece in urmatoare luni printr-un proces de rebranding, urmand sa aiba o identitate comuna.
NBG, unul dintre jucatorii de top din Grecia, prezent pe mai multe piete din Europa Centrala si de Est va derula anul acesta un rebranding la nivel international pentru a unifica identitatea filialelor sale.
"Vom incepe procesul de rebranding in urmatoarele sase luni si va cuprinde toate subsidiarele, care in prezent au nume diferite", a declarat pentru ZF Andreas Maragkoudakis, directorul general (CEO) al Bancii Romanesti.
Grecii au intrat pe piata romaneasca in anii '90, operand initial o sucursala, iar in 2003 au cumparat pachetul de control la Banca Romaneasca, unificand ulterior cele doua entitati.
Grupul grec mai opereaza in Romania, pe langa banca, o societate de servicii financiare -Eteba, una de leasing - Eurial si una de asigurari - Garanta Asigurari.
Procesul de rebranding va fi coordonat de la Atena, grupul urmand sa sustina o buna parte din bugetul alocat pentru aceasta schimbare. In ceea ce priveste Banca Romaneasca, aceasta se afla la sfarsitul unui proces de restructurare inceput in 2005. In paralel cu reorganizarea proceselor, banca si-a dezvoltat puternic afacerile, creditele in sold urcand de la 120 de milioane de euro in decembrie 2004 la 1,32 miliarde de euro la sfarsitul anului trecut. In acest timp a fost aduca o noua echipa manageriala si s-a realizat centralizarea multor operatiuni.
"Vom incerca sa crestem in continuare agresiv, tintim o majorare a finantarilor acordate cu circa 80% anul acesta, insa nu o vom face cu orice risc. Nu vom da finantari doar ca sa crestem portofoliul", spune Maragkoudakis. Pe de alta parte, banca va trebui sa finalizeze anul acesta implementarea unui nou sistem i