Poveştile de dragoste scrise şi popularizate prin telefonul mobil cuceresc topurile de vânzări pe piaţa romanelor din Japonia. Sursa: AFP Foto
Romanele scrise la tastaturatelefonului celular au cuceritpiaţa literară din Japonia. Anultrecut, cinci dintre versiuniletipărite ale acestora au intrat în topulcelor mai bine vândute zece romane,relatează cotidianul „InternationalHerald Tribune“.
Primul loc i-a revenit volumului„Love Sky“, romanul de debut al uneitinere pe nume Mika, lecturat petelefoanele mobile sau on-line deaproximativ 20 de milioane de persoane,potrivit site-ului Maho no i-rando.
Povestea emoţionantă a unei iubiriadolescentine, „condimentată“ cu scenede sex şi cu ticurile verbale specificetinerei generaţii, s-a bucurat de unsucces enorm. La scurt timp dupăapariţia în librării, romanul „Love Sky“ afost ecranizat, iar autoarea sa a devenitcelebră.
Fenomenul grăbeşte declinulliteraturii clasice
În majoritatea cazurilor, romanelepentru celulare au ca temă dragostea şisunt scrise într-o manieră simplistă, lapersoana întâi. Însă popularitatea decare se bucură ar putea grăbi declinulliteraturii japoneze, avertizează criticii.
Literatura tradiţională niponă numai prezintă interes pentru tineri,susţine una dintre scriitoarele la modă,Rin. La cei doar 21 de ani ai săi, ea a scospe piaţă volumul „Dacă tu“, vândut în400.000 de copii. Adolescenţii „nucitesc operele scriitorilor profesioniştideoarece propoziţiile lor sunt prea greude înţeles şi poveştile nu le suntfamiliare“, explică Rin. „Mi-ar plăcea caromanele scrise la tastatura mobiluluisă fie recunoscute ca gen literardistinct“, mai spune aceasta.
Rin şi colegii săi de breaslă nuprimesc niciun ban dacă „operele“ lornu sunt descărcate de pe site-urile despecialitate şi tipărite. Site-urile pot fiaccesate gratuit sau în schimbul