Chiar dacă nu fac parte din fişa postului sau regulamentul de ordine interioară, atunci când sunteţi la serviciu nu uitaţi niciodată regulile de bună purtare. Acestea vă ajută să vă integraţi mai uşor în colectiv.Aşa cum nici în societate persoanele ale căror maniere lasă de dorit nu sunt prea bine privite, nici la serviciu, colegii necivilizaţi nu sunt priviţi cu ochi buni. „Chiar dacă regulile de conduită la locul de muncă nu sunt menţionate în regulamentul de ordine interioară sau în fişa postului, orice încălcare a lor vă poate prejudicia atât imaginea, cât şi cursul carierei sau, uneori, vă poate costa chiar serviciul“, notează specialiştii www.myjob.ro, care precizează că, deşi s-ar putea să nu vi se atragă atenţia, fiecare abatere poate fi luată în calcul.
„Nu umblaţi în hârtiile altcuiva!“ Un prim sfat dat de specialişti în acest sens este să nu uitaţi niciodată că şi la serviciu oamenii au nevoie de intimitate. „Respectaţi intimitatea celorlalţi. Citirea corespondenţei colegilor (chiar dacă este vorba de hârtii şi note personale sau de publicaţii cu abonamente în nume propriu) este un act nu doar nepoliticos, ci unul care încalcă legea“, vă avertizează specialiştii în resurse umane de la www.elady.ro. Afirmaţia este susţinută şi de cei de la www.myjob.ro: „Nu umblaţi în hârtiile celorlalţi! În plus, a citi corespondenţa altcuiva este interzis“. Nu luaţi, nici măcar sub titlu de împrumut, nimic fără să cereţi. „Oricât de mărunt ar fi lucrul de care aveţi nevoie, chiar şi o agrafă, întrebaţi sau anunţaţi când luaţi ceva de pe biroul altui coleg. Chiar dacă pare o regulă de bun-simţ, v-o reamintim: sub nici o formă nu căutaţi cele necesare în sertarele sau în geanta altcuiva, cu atât mai puţin la job!“, vă sfătuiesc specialiştii www.myjob.ro.
Nu-i deranjaţi pe cei din jur De asemenea, evitaţi, pe cât posibil, să vă rezolvaţi problemele personal