Rep: Domnule Chiliman, va intreaba un cititor cum comentati faptul ca partidul din care faceti parte, alaturi de PSD, PRM, PC si UDMR, a votat impotriva alocarii de fonduri in bugetul de stat pe 2008 pentru demararea lucrarilor la magistralele de metrou Drumul Taberei - Colentina si Victoriei - Otopeni? Asta e o intrebare si mai este una in subsidiar, dar raspundeti la asta.
AC: Bun, nu stapanesc foarte bine domeniul dar, totusi, va raspund. Stiu ca pentru magistrala Drumul Taberei, nu Colentina, ci Pantelimon este corect. Studiul de fezabilitate a stabilit o suma de 580 milioane de euro valoare totala. Ministerul Transporturilor a angajat un credit de la Banca Europeana de Investitii de 380 milioane de euro, care a fost aprobat in board-ul BEI si, ca atare, aceasta aprobare asteapta acum aprobarea parlamentului la noi. Parerea mea este ca domnul ministru doreste ca sa se poata semna acordul cu firma care va prelua aceasta lucrare undeva la data de 1 iulie, ca la 1 septembrie, cel mai tarziu, sa intre in executie acest tronson care e extrem de important pentru ca e o prioritate foarte mare pentru ca leaga o zona foarte populata, aproape 380 000 de locuitori din sectorul 6, care vor putea fi legati cu metroul de centru. Pentru partea de linie catre nord, cea care ulterior, candva, va ajunge la Otopeni...
Rep:…Victoriei - Otopeni…
AC:…pentru aceasta linie exista dorinta Ministerului de a se face printr-o concesiune si se pare ca studiul facut de PMB de 1,1 miliarde de euro e foarte mare fata de studiul de fezabilitate facut la minister care este de circa trei ori mai mic. Dar acum sa revin la intrebarea cu metroul. Parerea mea este ca, capitala Bucurestiului, nu are inca resurse financiare ca sa sustina lucrarile astea decat daca se imprumuta foarte mult. Nici cand domnul Basescu, actualul presedinte, cand era ministru al transporturilor n-a vrut s