Vanzarile de automobile noi in Europa au crescut in 2007 cu 1%, comparativ cu anul precedent, ajungand la 16 milioane de unitati (UE si EFTA). Cresterea este datorata cererii mai mari din noile state membre ale Uniunii Europene, in vreme ce, pe pietele mai dezvoltate, vanzarile au stagnat la 14,8 milioane unitati.
Vanzarile in noile state ale Uniunii Europene, cum ar Romania sau Polonia (tarile cu cele mai importante piete din regiune), au crescut cu 15%, anul trecut. Vanzarile de modele diesel in Europa de Vest au crescut cu 4% in 2007, reprezentand 53% din aceasta piata, in timp ce motorizarile pe benzina au scazut cu 4% anul trecut.
Lider european, conform statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), este Grupul Volkswagen, cu peste 3,1 milioane unitati inregistrate, urmat de Grupul PSA Peugeot - Citroen, cu peste 2 milioane de unitati, si de Grupul Ford, cu peste 1,6 milioane de unitati.
O statistica oficiala ACEA, referitoare la vanzarile comparate 2006-2007, pe marci si piete nationale in Europa, poate fi consultata in fisierul atasat la acest articol. Cu peste 300.000 de unitati inmatriculate in 2007, Romania este cea mai importanta si dinamica tara din Europa Centrala si de Est. Cresterea cu 60.000 de unitati din 2007, comparativ cu 2006, a propulsat Romania pe locul 8 in topul pietelor auto nationale din Europa, ca marime.
AutoNews.ro Vanzarile de automobile noi in Europa au crescut in 2007 cu 1%, comparativ cu anul precedent, ajungand la 16 milioane de unitati (UE si EFTA). Cresterea este datorata cererii mai mari din noile state membre ale Uniunii Europene, in vreme ce, pe pietele mai dezvoltate, vanzarile au stagnat la 14,8 milioane unitati.
Vanzarile in noile state ale Uniunii Europene, cum ar Romania sau Polonia (tarile cu cele mai importante piete din regiune), au crescut