Longevitatea si greutatea in piata a unui program de MBA sta in vechimea in companii a profesorilor de la catedra.
Dincolo de faima si promovare, vechimea in business a titularilor celor care predau cursuri de MBA, precum si functiile pe care le-au ocupat de-a lungul timpului in companii sunt cele care vand MBA-ul managerilor de top. Astfel, o pozitie de conducere in Morgan Stanley va fi intotdeauna mai presus decat un "magna cum laude" la Stanford University, spun cei care recruteaza profesori pentru catedrele de MBA.
"Pentru ca un MBA sa supravietuiasca pe termen lung este nevoie sa indeplineasca anumite criterii. Experienta profesionala a cadrelor didactice din cadrul programelor de master in administrarea afacerilor este, in acest caz, obligatorie", precizeaza Mohamed Latib, vicepresedintele programului de MBA de Project Management al DeSales University din SUA, cel mai recent master in administrarea afacerilor lansat pe piata romaneasca in parteneriat cu Universitatea Romano-Americana din Bucuresti.
Competitia pe segmentul de MBA-uri din Romania se intensifica datorita cresterii numarului de programe de acest gen care sunt introduse in fiecare an prin parteneriate cu universitatile locale. Programe de MBA de la universitati renumite din strainatate concureaza intre ele pe piata locala de profil la fel ca si companiile cu capital romanesc sau investitorii straini. In acest context, experienta profesionala a oamenilor de la catedra este unul dintre criteriile care determina cota de piata si numarul de studenti din fiecare promotie. Factorul care face ca experienta profesionala a profesorilor sa fie un indicator de calitate pentru programele de Master in Business Administration este chiar statutul studentilor.
MBA-ul este un program care se adreseaza managerilor de orice nivel sau acelor persoane care vor sa acceada la pozitii de