Competitia de pe piata cotidienelor devine tot mai puternica. Pozitia dominanta de la inceputul anilor 2000 a ziarelor de referinta este amenintata de tabloide, dupa ce, intr-o prima faza, au fost detronate la capitolele vanzari si audienta de catre ziarele de sport.
Promotiile inca mai au succes la tabloide, iar ziarele de referinta vin cu inserturi (cd-uri, dvd-uri, carti) pentru a atrage un public care migreaza masiv spre online, in ultimii ani. Totusi, printul inca atrage noi jucatori. In 2007, au aparut pe piata nume precum Business Standard (editat de Realitatea-Catavencu) sau CanCan. De asemenea, Adevarul Holding, intrat in anul 2006 in portofoliul omului de afaceri Dinu Patriciu, a facut o miscare in acest sens, transformand Averea in Click!.
La inceput de an, grupul Intact a lansat al treilea jucator pe piata cotidienelor business - Financiarul. Piata de ziare ca volum al audientei si veniturilor din publicitate permite in acest moment profitabilitatea ziarului lider pe nisa sa: Jurnalul National pe quality, Evenimentul Zilei pe middle market (tabloid intelectual), Libertatea pe tabloid, Gazeta Sporturilor pe sport, Ziarul Financiar pe business, crede Aura Iordan, fondator Media Management Institute, organizatie ce activeaza pe piata media din Romania si realizeaza analize, conferinte si seminarii privind tendintele in media.
De asemenea, ea considera ca ziarele vor continua sa investeasca in marketing, prin campanii de brand si prin promovarea vanzarilor prin inserturi care s-au dovedit eficiente pentru cei care le-au promovat.
Totusi, publicatiile care pierd bani si nu au cresteri de audienta si tiraj vor continua sa caute modificari ale conceptelor editoriale: posibile lansari si relansari.
Anul 2007 a fost unul destul de agitat pe piata cotidienelor. Au avut loc lansari si relansari importante precum