Dintre munţii Iordaniei, unde se află în vizită de lucru, ministrul interimar al Justiţiei simte riscul costurilor provocate de "Scandalului avizelor”. Diplomatul Meleşcanu spune însă că specialiştii din minister vor oferi chiar azi o soluţie de ieşire din această criză.
Dintre munţii Iordaniei, unde se află în vizită de lucru, ministrul interimar al Justiţiei simte riscul costurilor provocate de "Scandalului avizelor”. Diplomatul Meleşcanu spune însă că specialiştii din minister vor oferi chiar azi o soluţie de ieşire din această criză.
Jurnalul Naţional:Domnule ministru, la inundaţii sau troiene de zăpadă, scoatem soldaţii "în teren”. La vreme de război între preşedinte şi premier, scoatem ministrul Apărării la interimat? Teodor Meleşcanu: Eu nu cred că este chiar similar cu troienele şi inundaţiile. Numirea mea ca interimar este foarte simplu de explicat. Fiind în situaţia în care avem o dispută constituţională cu privire la numirea ministrului, singura soluţie constituţională era desemnarea unui interimar din cadrul guvernului. Fiind singurul cu studii Juridice şi cu o experienţă juridică, dacă nu mă acuzaţi de lipsă de modestie, am fost o alegere fără competitori. Deci, nu este legată de calitatea mea de ministru al Apărării.
Explicaţi-ne şi nouă vă rog cum funcţionează interimatul? Un ministru interimar are exact aceleaşi atribuţii ca un ministru plin, singura deosebire fiind că mandatul lui este strict limitat în timp. Fiind suficient de experimentat, însă, ştiu că valoarea unui ministru este dată de capacitatea lui de a delega responsabilităţi celor din echipa de conducere şi de a se ocupa de monitorizarea sarcinilor pe care le trasează acestora. Deci, primul document pe care l-am semnat ca interimar a fost de împărţi foarte clar toate atribuţiile care revin ministrului de Justiţie secretaril