Mihai Chirica directorul tehnic al primariei Statiile de transport public din Iasi vor face obiectul unei licitatii ce va fi organizata de sefii primariei. Aproape 180 de astfel de statii urmeaza a fi concesionate unor firme private in viitorul apropiat. "Orasul va fi impartit pe trei zone. Din zona zero vor face parte cartierele Copou, Centru, Piata Unirii si Targu Cucu, din zona a doua - Pacurari, Nicolina, Tatarasi si Alexandru cel Bun, iar din cea de-a treia - Dacia, Bularga si Frumoasa.
Vom avea o discutie in curand cu reprezentantii celor cinci firme de publicitate cu care avem contract", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. In urma concesionarii, statiile vor fi dotate cu un sistem de protectie a calatorilor impotriva intemperiilor, iluminare peron, gard protectie peron, borne reflectorizante, banci, cosuri pentru gunoi, automate pentru achizitionarea tichetelor de calatorie, grupuri sanitare ecologice (la capete de traseu), ceas si telefon public. In plus, la fiecare statie va exista si un sistem de informare compus dintr-un grafic cu traseele si intervalele de urmarire a unitatilor de transport public local, precum si cu numere utile de telefon. Perioada de concesionare a acestor spatii este de cinci ani, cu posibilitate de prelungire pana la zece ani. Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi are anual 72 milioane de pasageri. In alta ordine de idei, sefii municipalitatii vor sa modernizeze esplanada dintre Piata Unirii si Bulevardul Independentei. In cadrul proiectului va fi inclusa si a doua etapa de proiectare a pasajului subteran din Piata Unirii. "Toate spatiile comerciale de deasupra si din interiorul pasajului vor fi desfiintate, iar cele din interior vor fi reamenajate integral. Prevederea bugetara este de 120.000 lei, iar daca proiectul va fi aprobat de consilierii locali, vom organiza o licitatie pentru