Fiat a organizat la sfârşitul lunii noiembrie un drive-test cu Fiorino, lansat la Amsterdam cu ocazia Salonului Auto. Testul s-a desfăşurat în Italia, în zona Torino, pe o distanţă de 200 de kilometri.
Fiorino este un model destinat transportului urban care a fost creat de Fiat în colaborare cu grupul PSA. Modelul a fost creat având la bază ideea unui autovehicul care să aibă dimensiuni exterioare reduse, dar o capacitate de transport mare. Cu o lungime de doar 3,86 metri şi o lăţime de 1,71 metri, Fiorino este ideal pentru distribuţia urbană, după cum aveam să ne convingem şi noi.
Traseul ales de reprezentanţii Fiat a fost variat şi a inclus deplasarea pe o autostradă şi apoi pe drumuri de munte, înguste, cu multe viraje. Astfel am putut să apreciem la maximum caracteristicile dinamice ale lui Fiorino. Direcţia lui Fiorino este precisă şi permite rularea în condiţii perfecte. Ţinuta de drum este bună, în curbe are totuşi un uşor caracter subvirator care se încadrează în limitele normale.
Spaţiul de încărcare de 2,5 metri cubi sau chiar 2,8 metri dacă scaunul pasagerului este rabatat, este foarte bun, având în vedere dimensiunile lui Fiorino. Lungimea spaţiului pentru marfă este de 1,5 metri, dar poate ajunge până la 2,5 metri dacă scaunul pasagerului este rabatat. Capacitatea maximă pe care o poate transporta Fiorino este de 610 kilograme. Pentru a avea acces la marfa transportată, Fiorino este prevăzut cu uşi laterale culisante care au dimensiuni mari. Astfel,accesul în compartamentul de marfă este unul facil chiar şi în spaţiile înguste.
Podeaua spaţiului de încărcare este plană şi are cârlige pentru ancorarea mărfurilor. De asemenea, Fiorino poate fi dotat cu paravan suplimentar pentru protecţia şoferului şi a pasagerului din faţă. Interiorul a fost atent conceput pentru a asigura confort şoferului. Poziţia la volan este optimă, iar prin dispu