Cel puţin în teorie. Pentru că ieri, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul cu 20.000 RON (200 de milioane de lei vechi) pentru emisiunea Natural 100%, difuzată pe 12 ianuarie. Motivul pentru care a venit această nouă sancţiune este promovarea produselor medicamentoase, practică prin care se încalcă legislaţia audiovizuală privind publicitatea.
Programul incriminat, prin care sunt promovate produsele Revital-Sainciuc, începe cu avertizarea „Emisiunea vă este prezentată de gama de produse Revital-Sainciuc”.
Potrivit membrilor CNA, emisiunea a încălcat articolul 145, alineatul 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede: „Publicitatea şi teleshoppingul la produse şi tratamente pentru disfuncţii sexuale sau probleme de natură sexuală ori pentru creşterea sânilor nu pot fi difuzate decât în intervalul orar 22.00 - 6.00 şi trebuie însoţite de avertizarea că aceste produse nu sunt destinate copiilor”.
Mai mult, încalcă şi articolul 117, alineatul 1 din Cod, în care se stipulează „Calupurile publicitare trebuie separate clar, sonor şi vizual, de programele audiovizuale, prin coperte neutre”, precum şi alineatul 2 al aceluiaşi articol, care prevede că „în cadrul unui calup publicitar poate fi difuzat un singur grupaj de anunţuri promoţionale”. Ca şi cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, emisiunea mai contravine şi articolulului 27, alineatul 4 din Legea audiovizualului, care interzice publicitatea mascată şi teleshoppingul mascat. (D.P.)
Cel puţin în teorie. Pentru că ieri, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul cu 20.000 RON (200 de milioane de lei vechi) pentru emisiunea Natural 100%, difuzată pe 12 ianuarie. Motivul pentru care a venit această nouă sancţiune este promovarea produselor medicamentoase, practică prin care se încalcă legislaţia audiovizuală privind publicitatea.
Pro