Trăsăturile directorilor de companii indică performanţa economică a afacerii pe care o conduc, atestă un studiu realizat în SUA.
Fotografiile directorilor executiviale celor mai bogatecompanii americane pot spunemulte despre ei şi desprefirmele pe care le conduc, inclusiv câtde mare succes vor avea, arată unstudiu publicat în ediţia din lunafebruarie a revistei „PsychologicalScience“.
În respectivul studiu, 100 destudenţi care au privit portreteledirectorilor celor mai bine şi mai puţinbine clasate companii (Fortune 1.000)au reuşit să-i identifice corect pe ceicare au performat mai bine şi mai puţinbine, fără a le cunoşte numele, poziţiasau firma pe care o conduc.
„Descoperirea a fost o surpriză, daravând în vedere cât ştim despre faţă şipsihologie socială, şi cât de multăinformaţie este reflectată de faţă, numai este aşa de şocant că există acoloindicii care să prezică performanţeleunei companii“, a declarat unul dintreautorii studiului, Nicholas Rule, de laUniversitatea Tufts, din Medford,Massachusetts. Directorii aleşi pentrustudiu erau în majoritate „caucazieni“cu vârste în jur de 50 de ani, în ipostazeasemănătoare, în fotografii alb-negrude aceleaşi dimensiuni.
Influenţă reciprocăperformanţă-trăsături
Nicholas Rule şi colegul său, NaliniAmbadi, i-au rugat pe studenţi sădetermine care dintre figurile studiatearată capacitate de conducere peansamblu şi să noteze caracteristiciprecum competenţa, autoritatea,maturitatea facială sau încrederea pecare o inspiră. Ei au descoperit cănotele date de studenţi „corespundsemnificativ“ cu profiturile companiilor.Dar Rule subliniază că esteextrem de dificil să determine şi felul încare feţele directorilor dezvăluie nivelulde succes al companiilor lor.
„Poate că oamenii care arată într-unanumit fel sunt cumva avantajaţi în arealiza ceva în domeniul lor.