Cu o carieră şi un nume de invidiat, maestrul Ion Tugearu este în mod cert unul dintre cei mai mari balerini pe care i-a avut România. L-am întrebat ce înseamnă baletul pentru el. “Înseamnă totul!” Un răspuns care nu ar putea să mire pe nimeni...
Cu o carieră şi un nume de invidiat, maestrul Ion Tugearu este în mod cert unul dintre cei mai mari balerini pe care i-a avut România. L-am întrebat ce înseamnă baletul pentru el. “Înseamnă totul!” Un răspuns care nu ar putea să mire pe nimeni...
Jurnalul Naţional: Când aţi simţit gloria reuşitei dvs. la nivel maxim?
Ion Tugearu: Le-aş numi mai degrabă momente de mari împliniri, de mari satisfacţii în carieră. Asemenea momente am trăit atât pe scena operei din Bucureşti, după “Sărbătoarea primăverii” şi “Petruşka” de Stravinsky, după “Don Quijote” de Mincus şi după multe alte spectacole, cât şi la Grand Theatre de Bordeaux, după “Sebastian” de Menotti sau la Bolşoi Teatr, unde am avut aplauze scandate după ce am interpretat rolul lui Don Jose din “Carmen” de Biset-Scedrin.
Sacrificii
Jurnalul Naţional: Cum v-aţi menţinut trupul şi spiritul în formă. Aţi făcut multe sacrificii?
Ion Tugearu: Dansului trebuie să i te dăruieşti total pentru a ajunge la mari realizări artistice, ceea ce eu am făcut toată viaţa.
Jurnalul Naţional: Care este apogeul fizic al unui balerin, pentru că talentul nu îmbătrâneşte, dar trupul da?
Ion Tugearu: Între 25 şi 40 de ani, un dansator bine antrenat poate face faţă cu succes marilor roluri, dar sunt şi cazuri de excepţie care au depăşit pragul acestei vârste, printre ele numărându-mă şi eu.
Jurnalul Naţional: Cum aţi gestionat fulgerarea unei dureri sau a unei crampe pe parcursul unui spectacol?
Ion Tugearu: Dacă este o durere minoră încerci să o depăşeşti, dar la o durere acută te opreşti imedi