Volksbank, a opta banca din sistem dupa active, isi va largi oferta cu pachete de produse si servicii cu valoare adaugata, renuntand astfel la strategia utilizata pana acum, de diferentiere prin dobanzile mici practicate la credite.
Totodata, extinderea gamei de produse vandute va trebui sa asigure in viitor surse suplimentare de venituri, in conditiile in care reducerea marjelor pune presiune pe castigutile din operatiunile de finantare.
"Dobanzile au scazut mult si nu se mai poate face diferentiere doar prin costuri. Desi vrem sa fim in continuare agresivi prin preturi, vom incerca sa oferim servicii diferentiate, cu avantaje pentru clienti", spune Gerald Schreiner, presedintele Volksbank Romania.
In 2005, cand au demarat ofensiva pe retail, austriecii au incercat sa se diferentieze prin dobanzile atractive oferite la credite, fiind la acel moment prima banca din sistem care a coborat dobanda la imprumuturile in lei sub 10% pe an. Volksbank si-a structurat oferta in jurul creditului imobiliar, care a fost considerat "produs central". Acum, Schreiner spune ca finantarile imobiliare vor ramane importante, dar se va acorda atentie si altor produse si servicii, care pot aduce avantaje suplimentare pentru clienti.
In perioada urmatoare austriecii vor relansa serviciul de Internet banking, noua platforma urmand sa ofere functionalitati noi, inclusiv posibilitatea de deschidere de conturi sau constituire de depozite, astfel incat clientul sa poata sa realizeze majoritatea operatiunilor de baza individual. Totodata, vor fi oferite si servicii de debit direct sau ordine de plata prestabilite, care permit automatizarea platilor curente.
"Pana acum ne-am concentrat pe o dinamica sustinuta a finantarilor. In al doilea val, vom pune accent pe vanzarile incrucisate si produse cu valoare adaugata. Va fi mai dificil", admite Schreiner.