Serviciul Yahoo! Messenger, oferit de gigantul online Yahoo!, a ajuns sa genereze un miliard de afisari lunare in Romania, cu o frecventa de 142 de afisari per utilizator, potrivit companiei Mediacafe, reprezentantul exclusiv al retelei Yahoo! in Romania.
“In Romania, Yahoo! are, cu siguranta, un reach (audienta, n.red.) local cu mult mai mare decat cel al multor televiziuni. Practic, abia acum devine logica comparatia intre cele doua medii, internet versus TV, din punctul de vedere al costului, al reach-ului si al eficientei. Posibilitatea de a atinge, pe net, un numar de sapte-opt milioane de utilizatori pe cateva mii de site-uri este doar teoretica”, a explicat pentru Business Standard Mihai Fanache, directorul Mediacafe.
El a spus ca, daca la inceputul lui 2007 erau disponibile aproximativ 600 milioane de afisari pe formatul de 234x60 pixeli din fereastra de messenger, acum e vorba de putin peste un miliard lunar, la care se adauga inca doua miliarde pe alte canale, Mail, Flickr, Homepage, News, Movies.
In plus, potrivit lui Fanache, daca bugetul minim pentru o campanie in reteaua Yahoo! era de aproximativ 8.500 de euro, acum el s-a redus la aproape 3.000 de euro, bani cu care se pot cumpara minimum 500.000, pana la un milion de afisari pe un canal unde, la rate-card, costul per mia de afisari variaza intre doi si sase euro.
Directorul Mediacafe a explicat ca reteaua Yahoo! repezinta 75-80% din businessul companiei, care mai are in portofoliu, incepand din 2008, doar portalurile Mobile.de si GSMArena, dupa ce a renuntat, din acest an, la toate site-urile romanesti pe care le vindea pana acum.
“Ne concentram pe un set cat mai compact de produse, reteaua Yahoo! acoperind deja audienta tuturor celorlalte site-uri reprezentate pana acum. In momentul acesta, reusim sa acoperim cu succes o arie larga de audient