Autostrada Transilvania, din care tronsonul Turda-Gilau ar trebui sa fie gata pana in toamna acestui an, a fost asfaltata doar 50 de metri, in noiembrie anul trecut, insa nu a fost finisata ca ne-a luat vremea rea pe nepregatite, asa cum sunt luate autoritatile romane chiar si de o banala ploaie, scrie Clujeanul in editia de miercuri.
Autostrada Transilvania este in continuare taramul ciobanilor ce isi duc oile la pascut ca si cum nimic nu s-ar fi schimbat, al pescarilor clujeni, al gropilor mascate de noroi, noroi in care se afunda camioanele ce deja circula liber pe autostrada.
Autostrada Transilvania se defasoara inainte ochilor promitator: "Drum inchis circulatiei publice", inscriptie ce le poate da de gandit soferilor ca acolo se ascunde ceva mai mult decat un drum pe care circula camioanele.
Partea din asfalt care a fost deja asfaltata nu este pazita de nimeni, doar inspectata din cand in cand de muncitorii de la Bechtel, care se pare ca au incredere in bunul simt al romanilor. Dupa cei 50 de kilometri asfaltati dar nefinisati, ce inseala privirile soferilor si rotile masinilor, autostrada parca revine in obisnuitul spatiu mioritic, unde strazile sunt pline de gropi, mascate de straturile groase de noroi.
Cu fiecare kilometru in plus, drumul se transforma intr-unul de cosmar, unde gropile parca se adancesc si noroiul este din ce mai mult si mai greu de trecut peste. In ciuda conditiilor romanesti in care se circula, drumul este plin de camioane ce nu fac altceva decat sa adanceasca si mai mult gropile din cauza incarcaturii pe care o transporta. Este acelasi drum pe care, in urma cu doi ani, domnea linistea.
Pana dupa Savadisla, pentru a merge pe marginea drumului, localnicii au nevoie de cizme de cauciuc, altfel se afunda adanc in noroi. Case aflate pana acum in pustietate se vor trezi cu o autostrada