CULISE - Festival în iunie, şapte premiere, un pian de colecţie
La trei ani după incendiul care a distrus Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti, Opereta Naţională "Ion Dacian" îşi redeschide oficial porţile duminică. Directorul instituţiei, Răzvan Ioan Dincă, regizor de teatru care se dovedeşte a fi şi un bun manager, ne-a vorbit despre schimbările care vor readuce în atenţia publicului un gen artistic istoric, într-o prezentare modernă.
La trei ani după incendiul care a distrus Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti, Opereta Naţională "Ion Dacian" îşi redeschide oficial porţile duminică. Directorul instituţiei, Răzvan Ioan Dincă, regizor de teatru care se dovedeşte a fi şi un bun manager, ne-a vorbit despre schimbările care vor readuce în atenţia publicului un gen artistic istoric, într-o prezentare modernă.
Jurnalul Naţional: Sunteţi pregătit pentru inaugurarea de duminică seara? Răzvan Ioan Dincă: Momentan se probează lucruri noi. Habar nu avem dacă va merge totul bine duminică, în ziua redeschiderii. Incendiul a fost o nenorocire. Sincer, am emoţii pentru ziua de 27 ianuarie, pentru că este şi o zonă de vizibilitate maximă, toată lumea e interesată de ce se întâmplă. Aici lucrează peste 180 de artişti care au nevoie de un spaţiu propice ca să-şi desfăşoare activitatea. Iar ceea ce am făcut noi anul trecut a fost un hibrid ultranecesar, pentru că astfel nu am stat degeaba un an.
De ce a durat atât de mult reconstruirea sălii ? Pentru că Sala Studio nu a fost distrusă în întregime. Incendiul a făcut un lucru greu de imaginat. A fost de ajuns un gril de susţinere, din metal, cu o structură de 12 m înălţime care să fie afectat. În momentul în care s-a desfăcut acel gril s-a contatat că în perete, dincolo de primele straturi de material, fusese distrus şi altceva. Desfăceai o bucată doar ca să