Numarul masinilor noi sau second-hand a crescut foarte mult in ultima vreme, dar la fel s-a intamplat si cu numarul reclamatiilor legate atat de dealerii auto, cat si de service-urile care ar trebui sa asigure reparatiile.
numai pe parcursul anului trecut, Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Bucuresti a primit peste 300 de reclamatii legate de serviciile prestate de cei autorizati sa repare masinile. Oamenii au reclamat fie ca au stat cu masina in service cateva luni (mult prea mult pentru o defectiune care trebuia remediata), fie reparatia nu a fost corespunzatoare etc.
Dl Doru Nita, inspector principal in cadrul OPC Bucuresti, ne-a explicat ca termenul de efectuare a reparatiei nu este ingradit de lege, ci se stabileste de catre agentul economic in functie de comenzile pe care le are. "Conform legilor in vigoare, in momentul in care o masina intra in service, operatorul economic trebuie sa stabileasca clar termenul in care se efectueaza reparatia, chiar daca acesta este mai lung. Consumatorul trebuie sa stie ce il asteapta. In cazul in care nu se respecta termenul, proprietarul masinii poate reclama acest lucru OPC", ne-a explicat inspectorul Nitu.
O alta problema cu care s-au confruntat consumatorii a reprezentat-o reparatia necorespunzatoare a masinii. "In aceste cazuri intervine o alta problema. In general, atunci cand au o problema la masina, soferii se duc la service fara sa se intereseze daca unitatea respectiva este autorizata de RAR sa efectueze reparatii pe tipul respectiv de autovehicul. si atunci, normal ca reparatia nu este corespunzatoare. soferii ar trebui sa se intereseze de lista service-urilor autorizate periodic, RAR scoate o revista in care publica toate aceste informatii", ne-a mai explicat inspector Nitu.
Cumparari la mana a doua
» Garantie
Atunci cand cumparati o masina second de la