Proiectul de ordonanta de modificare a taxei de prima inmatriculare este total nesatisfacator pentru producatorii de automobile si de componente auto din Romania, a declarat pentru BBC Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, citat de Rador. Potrivit acestuia, cresterea taxei de aproape trei ori la automobilele noi si reducerea de 9,5-10 ori pentru automobilele non-euro "s-ar putea exprima in porti total deschise pentru toate automobilele care sunt vecine cu nefunctionalitatea din piata europeana in Romania".
Constantin Stroe este de parere ca numarul automobilelor foarte vechi care vor intra in tara dupa intrarea in vigoare a noii taxe ar putea ajunge la 500.000 de unitatii. "Îndraznesc sa spun ca volumul automobilelor second-hand din categoria celor foarte vechi se va inmulti cu patru, respectiv fata de 125.000 de masini second-hand intrate in 2007, eu prevad o jumatate de milion de masini", a spus oficialul Dacia.
Intrebat daca mai este valabila situatia in care Dacia ar putea fi nevoita sa dea afara din oameni in cazul in care se adopta noua taxa, Stroe a raspuns: "Categoric, da".
Vicepresedintele producatorului auto a precizat insa ca Dacia cauta solutii pentru a contracara efectele economice defavorabile. "Noi acum ne antrenam sa gasim solutii pentru a face fata acestor efecte economice defavorabile si nu va spun decat doua cai: o crestere de volume, care ne va permite sa suportam mai usor, si, a doua, va trebui sa cautam piete externe mai multe decat am gasit pana acum", a incheiat Stroe.
Ministerul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime s