Modificarile la taxa auto vor intra in vigoare la 1 iulie, iar incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, informeaza Mediafax.
Ministerul a facut public aseara proiectul de ordonanta de guvern privind modificarea taxei auto, care va fi redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", precum si modalitatea de calcul si noile grile pentru stabilirea sumelor de plata.
Taxa se calculeaza printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrica a propulsorului si vechimea masinii. La fiecare dintre cele cinci categorii (de la non-euro la Euro 4) exista cinci subdiviziuni in functie de capacitate pentru care sunt indicate nivele de taxe specifice, exprimate in euro/cmc. Suma rezultata pentru fiecare subcategorie este ajustata cu o cota de reducere, care creste de la 0 la 95%, in raport direct proportional cu vechimea masinii.
Potrivit proiectului de ordonanta, cota de reducere este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului, prevazute in normele metodologice. Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia.
Mai multe stiri pe
Modificarile la taxa auto vor intra in vigoare la 1 iulie, iar incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, informeaza Mediafax.
Ministerul a facut public aseara proiectul de ordonanta de guvern privind modificarea taxei auto, care va fi redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", precum si modalitatea de calcul si noile grile pentru stabilirea sumelor de plata.
Taxa se calculeaza printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindr