Dezvoltarea televiziunilor prin internet va contribui in urmatorii ani la profitul televiziunii traditionale, prin introducerea unor noi concepte cu privire la audienta si continut, total diferite de cele promovate de televiziunea traditionala, au afirmat reprezentantii companiei de consultanta si audit Deloitte Romania.
"In Romania, televiziunea traditionala nu este amenintata de impactul pe care il are internetul, nici macar la nivel global, fiindca pana la urma internetul nu face altceva decat sa schimbe metoda de distributie a continutului care, pana la urma, este tot un produs al televiziunii traditionale", a declarat Radu Herinean, enterprise risk services manager la Deloitte Romania.
Acest lucru ar putea parea paradoxal, indeosebi datorita faptului ca televiziunea prin internet a fost perceputa de anumiti comentatori importanti ca fiind principalul concurent al televiziunii traditionale. Astfel, potrivit Deloitte, televiziunile traditionale trebuie sa gaseasca solutii prin care canalele online sa vina in completarea continutului pe care acestea il difuzeaza in mod obisnuit.
"Televiziunea digitala si-a facut deja loc in casele romanilor, iar cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP, cel mai probabil spre sfarsitul anului", adauga Herinean.
In prezent, singurul furnizor de servicii IPTV este iNES Group. Compania estima pentru finele lui 2007 un numar de circa 600 de utilizatori ai serviciului IPTV, vizand pentru 2008 atingera pragului de 1.000 de clienti.
De asemenea, Romtelecom a anuntat ca va testa in acest an serviciile IPTV. Compania de consultanta a publicat la inceputul acestei saptamani previziunile pentru acest an pentru sectorul media ale grupului Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu.
Conform studiului Previziuni Media 2008, publicitat