Posibilitatea de pastrare a numarului de telefon atunci cand se schimba operatorul se va concretiza tehnic incepand cu data de 21 octombrie, utilizatorii putand beneficia de acest serviciu in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat, a anuntat, joi, Autoritatea de Reglementare. Costurile legate de portarea numarului sunt suportate de operatorul care accepta noul utilizator. Acesta poate transfera insa utilizatorului o parte dintre costuri, conditia impusa fiind aceea ca tarifele cerute sa fie accesibile. Portabilitatea de pe fix pe mobil si invers nu va fi posibila.
Portabilitatea urmeaza a fi disponibila din octombrie, dupa ce la data de 21 ianuarie 2008 a intrat in vigoare o Decizie in acest sens a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, publicata si in Monitorul Oficial.
„Din 21 octombrie 2008, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul le asigura acestora o mai mare libertate de alegere si indeparteaza o bariera importanta din calea dezvoltarii concurentei in sectorul comunicatiilor electronice. Portabilitatea va creste deschiderea abonatilor catre noile oferte din piata, le va permite sa aleaga oferta cea mai avantajoasa sau potrivita cu necesitatile lor si va stimula astfel concurenta intre furnizori”, a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.
Cine plateste pentru schimbarea furnizorului de telefonie
Portabilitatea numerelor este un serviciu care permite utilizatorilor de telefonie sa isi pastreze acelasi numar de telefon atunci cand devin abonati ai altor furnizori. Costurile unei astfel de operatiuni se vor imparti intre operatorul care primeste noul