Rompetrol Downstream, divizia de retail a grupului Rompetrol, care si-a majorat anul trecut profitul operational cu 150%, la 35 mil. dolari, estimeaza o crestere de 20% a volumelor vandute in acest an, pe baza extinderii retelei.
"Criteriul numarul unu pentru a alege o benzinarie este proximitatea. Apoi urmeaza calitatea carburantului, serviciile si pretul. In acest moment, la nivelul pietei, trendul format de toate companiile petroliere prezente este acumularea de procente in ceea ce priveste cota de piata. In doi-trei ani, va incepe adevarata lupta intre cei mari odata cu reducerea numarului jucatorilor independenti. Va fi o batalie pentru securizarea volumelor, mai putin petru pret", a declarat Dan Rosu, directorul executiv al Rompetrol Downstream.
In ultimul an, majoritatea companiilor petroliere prezente pe piata si-au anuntat intentiile de crestere a retelelor de benzinarii. Rompetrol vrea sa-si tripleze numarul de statii pana la sfarsitul anului 2009, in conditiile in care compania opereaza in prezent 350 de puncte de alimentare, Lukoil mai doreste sa-si completeze reteaua de 300 de benzinarii cu inca 50 de unitati, Agip si-ar putea dubla cota de piata, iar MOL vrea o cota de piata de 15% fata de 11% in prezent. Petrom spune ca nu va creste peste cele 593 de benzinarii pe care le are acum. Unele investitii vor fi greenfield, dar majoritatea vor consta probabil in achizitia de benzinarii particulare, segment care mai numara 410 locatii.
"Pentru anul acesta estimam o crestere a volumelor vandute cu 20% in conditiile in care piata va avea un ritm de crestere intre 5-7%. Ne bazam pe servicii mai bune si pe extinderea retelei", spune Rosu, fara a da insa detalii despre numarul benzinariilor care vor fi deschise sau despre investitia grupului in aceste unitati.
"Pentru a ajunge la cresterea estimata pentru anul acesta avem doua directii: