O solista de mare clasa, soprana Nelly Miricioiu, canta de peste 25 de ani pe marile scene ale lumii, aflandu-se acum la zenitul unei cariere in care a aparut pe afisele marilor teatre de opera europene, exceland in roluri aflate in zona estetica a celui abordat la Bucuresti, Adriana Lecouvreur, din opera omonima a lui Cilea.
Glas vibrant, temperament puternic, Nelly Miricioiu a polarizat atentia sutelor de spectatori prezenti in Studioul "Mihail Jora" al Radiodifuziunii la deschiderea celei de-a doua parti a stagiunii, stralucind in fruntea unei distributii asa cum sunt convinsa ca si-ar dori si Opera bucuresteana.
Evenimentul artistic generat in fiecare luna ianuarie de cativa ani buni incoace de Formatiile Muzicale Radio, la ideea directorului acestora, Nicolae Costin, opera in concert - intotdeauna titluri care nu se joaca la Bucuresti - a sunat si de aceasta data remarcabil, avantajul incontestabil cu care se porneste din start fiind calitatea Orchestrei Nationale Radio. De aceasta data sub experimentata bagheta a dirijorului german Gerd Schaller, orchestra a asigurat un acompaniament plin de caldura, sustinut, extrem de prezent, bine nuantat in functie de dinamica personajelor solistice, completat ca intotdeauna la superlativ de evolutia Corului Academic Radio, care dovedeste de fiecare data ca la aceasta ora ramane unul dintre cele mai valoroase ansambluri de gen din tara.
Contextul solistic in care a fost plasata Nelly Miricioiu a fost extrem de valoros, importantul rol al Printesei de Bouillon, rivala eroinei principale, sustinut de mezzo-soprana Gabriela Popescu, oferindu-i acesteia posibilitatea de a-si pune in valoare culorile vocii si temperamentul, de asemenea foarte puternic. Rolul principal masculin a fost sustinut de un tanar tenor italian aflat in ascensiune, Mauro Pagano, aflat pentru prima oara la Bucuresti, invitarea lui