Agentia pentru Strategii Guvernamentale a realizat in perioada noiembrie - decembrie 2007 o cercetare sociologica privind perceptia si evaluarea calitatii serviciilor publice din Romania. Concluziile acesteia sunt cel putin surprinzatoare.
Din cercetare reiese faptul ca majoritatea respondentilor au apreciat ca functionarul public cu care au interactionat la cea mai recenta accesare a unui serviciu public a fost "amabil" (59,1%), iar 15,3% l-au considerat "atent". Numai 11,1% dintre respondenti au apreciat in mod negativ atitudinea functionarului, 6,7% apreciind ca acesta a fost "nepoliticos", iar 4,6% ca a fost "ironic".
Mai mult, 64,8% dintre respondenti au considerat ca functionarul public cu care au interactionat la cea mai recenta accesare a serviciilor publice a fost interesat de rezolvarea cererii pe care i-au adresat-o, in timp ce numai 10,5% considera ca acesta nu a fost interesat de acest lucru.
In ceea ce priveste programul de lucru cu publicul al institutiei publice accesate cel mai recent de catre respondenti, in anul 2007, acesta a fost considerat mai degraba accesibil de catre 70,7% dintre respondenti.
Fiind chestionati cu privire la faptul daca s-au solicitat bani cetatenilor de catre functionarii publici, in afara taxelor oficiale, pentru rezolvarea unor solicitari sau pentru a grabi rezolvarea acestora, marea majoritate a respondentilor (66,2%) afirma ca nu le-au fost solicitati bani, in afara taxelor oficiale. Numai 2,5% dintre respondenti declara ca le-au fost solicitate astfel de sume de bani. Diferenta pana la 100% reprezinta non-raspunsuri.
Se observa ca analiza Guvernului a scos la iveala o situatie mai mult decat roz in serviciile publice. Oare cei intervievati chiar traiesc in Romania?
Agentia pentru Strategii Guvernamentale a realizat in perioada noiembrie - decem