Succesul olandezilor de la ING pe piata pensiilor private se datoreaza, in cea mai mare parte, unui singur personaj, devenit celebru dupa cele patru luni de campanie incheiate acum o saptamana: consultantul ING.
Olandezii l-au scos in strada, l-au plimbat cu metroul, au facut parada cu el la televizor, in ziare si reviste, pe peretii saloanelor de frumusete sau pe stadioane, iar consultantul ING le-a adus 1,2 milioane de clienti la fondul de pensii pe care il administreaza.
ING Pensii este singurul jucator de pe piata pensiilor private care si-a depasit obiectivul anuntat la inceputul campaniei, de un milion de participanti.
Asa explica la final de campanie depasirea obiectivelor directorul de marketing al ING Pensii Private Carmen Soare, unul dintre oamenii-cheie ai olandezilor in perioada celor patru luni de lupta pentru clienti.
"Am cautat o campanie care sa se diferentieze, sa puna consultantul pe primul loc, pentru ca el joaca un rol primordial. Pentru ca toate companiile de pensii au produse foarte asemanatoare, stabilite prin lege, am incercat sa ne diferentiem prin lucruri din afara produsului: consultanti si educarea publicului", povesteste directorul de marketing al ING Pensii despre luna iunie a anului trecut, atunci cand a trebuit sa aleaga din zece agentii de advertising care s-au prezentat la pitch-ul organizat de ING una singura care sa se ocupe de campanie. Si au gasit-o: Headvertising, agentia care, printre altele, s-a ocupat si de campania publicitara a UniCredit-Tiriac imediat dupa fuziune. Au urmat sedinte in fiecare zi, dezbateri, propuneri de strategii, iar in final s-au hotarat: au inceput cu o ampla campanie de educare a publicului cu privire la sistemul pensiilor private.
"Era firesc sa incepem asa campania noastra, in absenta unei astfel de initiative din partea autoritatilor", spune Soare.
Cum