Tineri designeri, unii inca studenti, si nume consacrate au expus impreuna la Caminul Artei, parter, proiecte dedicate acelei dimensiuni estetice deja familiare a modernitatii, iluminatul de interior, ambiental. De la Rennie Mackintosh incoace - artistul scotian, chiar in conditiile iluminatului cu gaz, crease un sistem savant de diminuare sau marire a intensitatii luminii si de escamotare a sursei de lumina - designerii scolii de la Bauhaus, arhitecti ca Frank Lloyd Wright sau artisti ca Isamu Noguchi s-au dedicat acestor obiecte cu statut psihologic aparte.
Tema expozitiei nu este obiectul functional, ci designul care seduce, apt sa aduca in orice interior o dimensiune de farmec, de creativitate, care pune la indemana posesorului un instrument major de expresie a gustului, educatiei si creativitatii proprii prin regia iluminatului interior pe care poate, prin astfel de obiecte, sa o obtina.
Studenta in anul IV, Tatiana Leah se va numara in mod cert printre magicienii designului de produs, creatoarea cautandu-si sursele de inspiratie, ca si marii creatori Art Nouveau, in natura si mai putin in temele deja facute. Simplitatea si gratia conceptiei, complexitatea naturala (structurarea petalelor), corelate cu materiale simple si o expresie tehnica curata fac din aceasta lampa-floare de hartie suspendata una dintre reusitele majore ale expozitiei.
Tot un obiect cu materialitate simpla, inspirat de flacara, caracterizat de o anume discretie este creatia flamboyanta si alba a Elisei Sbangu, studenta anul IV design. Alaturi asistam la desfasurarea unei creativitati virtuoze, aplicata, dar tehnica si ludica, foarte aproape de definitia insasi a unui design reusit, exprimata prin lampile-tije flexibile, infasurate cu sfoara, semnate Sebastian Dragu. De asemeni student, Dragu intuieste foarte bine gustul adolescentilor, lampile sale subtiri, unde iluminatul