In luna septembrie a anului trecut anuntam ca ingnerii de la Audi s-au hotarat sa puna sub capota coupe-ului A5 un propulsor de doar 1.8 litri. Acum Audi a anuntat oficial printr-un comunicat de presa ca propulsorul TFSI de 1.8 litri devinde una din motorizarile de baza pentru noul A4 si pentru coupe-ul A5, ambele masini fiind construite pe aceeasi platforma.
In aceasta varianta, ambele modele raman “sprintene”, dar cu un consum relativ mic de combustibil. Din informatiile furnizate de Audi, noului A4 propulsat de motorul TFSI (cu turbina si injectie directa) nu ii trebuie decat 7.1 litri de benzina pentru a parcurge 100 de km.
In cazul A5 consumul creste pana la 7.4 litri la 100 de km. Cu toate ca este vorba de acelasi motor, A4 va avea la dispozitie 120 de CP, in timp modelul coupe va dispune de 170 de CP. O alta deosebire majora intre ce ofera cele doua modele este transmisia.
Audi A4 1.8 TFSI va pune la dispozitia clientilor o cutie manuala, iar A5-ul este inzestrat cu una automata de ultima generatie (continuously variable multitronic). Performante si preturiSprintul pana la 100 de km la ora dureaza 10.5 seunde pentru A4, in timp ce A5 are nevoie doar de 8.6 secunde pentru a atinge aceeasi viteza.
Limita maxima pe care o pot atinge pe autostrada cele doua masini Audi este de 208 km/h pentru A4 si 218 km/h pentru A5. Cu aceasta varianta de motorizare A4 va costa aproape 26 de mii de euro, iar A5 cu aproape 10 mii mai mult. Ambele modele devin astfel mai accesibile din perspectiva pretului de achizitie si din cea a costurilor de expluatare.
StiriAuto.ro In luna septembrie a anului trecut anuntam ca ingnerii de la Audi s-au hotarat sa puna sub capota coupe-ului A5 un propulsor de doar 1.8 litri. Acum Audi a anuntat oficial printr-un comunicat de presa ca propulsorul TFSI de 1.8 litri devinde una din motorizarile