Fapte grave ies la iveală în interiorul Operei Naţionale Bucureşti, atât legate de „scandalul manelelor“, care a explodat în presă în ultimele două săptămâni, cât şi de numeroasele probleme interne.
EVZ a mai semnalat managementul defectuos al instituţiei într-un articol din decembrie, iar contractele de închiriere făcute aberant nu sunt decât vârful aisbergului.
După ce s-a „bucurat“ la cei 500 de lei obţinuţi de la manelistul Dan Bursuc, Opera şi-a permis să cumpere în aceste zile, pentru a fi folosit de directorul general Cătălin Ionescu-Arbore, un Volkswagen Passat „ultimul răcnet“. Maşina a costat 27.000 de euro, iar banii nu s-au adunat din „ciupeli“ de genul celor cu maneliştii, ci provin, cel mai probabil, din subvenţiile pentru instituţii publice ale Ministerului Culturii şi Cultelor.
Directorul economic Şandru nu a putut fi găsit, iar responsabila de imagine, Liana Şega, ne-a declarat că nu cunoaşte subiectul.
În ciuda faptului că Opera este o clădire de patrimoniu, recent au început lucrările de demolare în Salonul Galben, în intenţia transformării acestuia într-o sală de spectacole. Dincolo de oportunitatea acestui demers, nu se ştie dacă directorul Arbore are avizele necesare, a căror obţinere durează foarte mult.
Luna trecută, directorul Arbore ne-a declarat că nu cunoaşte bugetul instituţiei. EVZ a intrat în posesia filelor de buget trimise de la cabinetul ministrului, care arată că, pe anul 2007, Opera a primit subvenţii în valoare de 29.694.000 de lei (7.877.000 de euro). În aceste condiţii, ce nevoie a avut instituţia de un contract de prestări servicii în valoare de 500 de lei, care să o facă să ajungă într-o astfel de lumină defavorabilă?
Directorul Cătălin Ionescu- Arbore a semnat documentul compromiţător şi a permis folosirea scenei şi a pianului Operei pentru preţul