Dupa o perioada de liniste, cand adoptarea bugetului anual, la nivelul Parlamentului, nu provoca decat reactii gen "sunt bani putini", "cultura si invatamantul sunt Cenusaresele bugetului", adoptarea bugetului pe 2008 readuce in discutie tema alocarii de bani pe criterii politice. Mai multe O.N.G.-uri au luat pozitie atat fata de suspectele mariri de buget ale unor judete conduse de sefi ai administratiei locale din P.S.D. (partid care a sprijinit P.N.L.-ul la adoptarea bugetului), precum si fata de decizia ca sumele de echilibrare a bugetelor locale sa fie repartizate din nou de Consiliile Judetene, dupa o perioada in care "marea imparteala" s-a facut de catre Fisc. Cert e ca, fata de judete gen Vrancea, Gorj, Teleorman care au primit suplimentari substantiale ale bugetelor locale, Timisul nu s-a numarat printre "premianti". "Rechizitoriul" O.N.G.-urilor
Alaturi de alte organizatii non-guvernamentale, Institutul pentru Politici Publice a luat pozitie, zilele trecute, fata de "anomaliile" care au insotit adoptarea bugetului pe 2008. Conducerea I.P.P. a denuntat "modul neprofesionist in care parlamentarii din comisiile de specialitate inteleg sa abordeze reforma finantelor publice locale, (ne)respectarea principiului autonomiei locale financiare si depolitizarea acestui proces". Totodata, Institutul pentru Politici Publice ar fi vrut ca Ministerul Economiei si Finantelor care, prin structurile sale locale ar fi trebuit sa gestioneze procesul de impartire a banilor, sa ia pozitie fata de posibilitatea creata, pentru 2008, ca gestionarea banilor publici sa se faca pe criterii mai mult sau mai putin subiective.
O.N.G.-istii sustin ca sunt semne clare ca criteriile "neutre" de impartire a bugetului — gen suprafata judetului, numarul de locuitori, banii colectati — au fost abandonate, mai ales ca anul 2008 este unul electoral. "Care sunt ratiunile pentru c