- Diverse - nr. 18 / 28 Ianuarie, 2008 Recent, Cristian David, titularul portofoliului de la MIRA, a cerut conducerii Politiei Romane sa caute si sa inainteze propuneri si solutii pentru reducerea numarului de accidente rutiere care se inregistreaza pe soselele din tara. Statisticile seci, dar elocvente, ne arata ca anul trecut si-au pierdut viata in accidente de circulatie circa 3.000 de oameni, numarul accidentelor rutiere cu consecinte grave ajungand la ingrijoratoarea cifra de 8.000, accidente in care peste 6.500 de participanti la trafic au fost raniti grav. Este de neimaginat ca astazi, cand sunt atatea sisteme sofisticate de supraveghere a circulatiei rutiere, cand agentii de circulatie sunt tot mai prezenti pe principalele sosele ale tarii, cand, pe la colturi de drumuri sau montate sus, pe stalpi, ca nimeni sa nu ajunga la ele, sunt numeroase camere video, asistate de radar, cu scopul inregistrarii traficul rutier, deci si a contravenientilor, este greu sa acceptam nesiguranta de pe sosele. Mai trebuie spus ca in ultimii ani a crescut vertiginos parcul auto, masinile sunt de ordinul milioanelor, circa 4,5 milioane in tara, in acelasi timp si drumurile au cunoscut o imbunatatire a starii lor, dar toate acestea, coroborate cu motoare din ce in ce mai puternice, nu justifica pe de-a intregul carnagiul de pe soselele Romanei. In ce priveste cauzele care au stat la baza producerii acestor accidente, politistii au ajuns la concluzia ca pe primul loc, asa cum se intampla de altfel in ultimii ani, se situeaza indisciplina pietonilor, pietoni care traverseaza prin locuri nepermise, fara sa se asigure, pe culoarea rosie a semaforului etc. Dupa care, in ordine, pe locul doi se numara nerespectarea obligatiilor care le revin conducatorilor auto la acordarea prioritatilor, constatandu-se ca foarte multi soferi cred ca pot forta trecerile, indeosebi la calea ferata, semn