Stefan Maria Weber, noul presedinte al Ursus Breweries, producatorul marcilor de bere Ursus si Timisoreana, spune ca este impresionat de cresterea inregistrata de piata locala a berii in ultimii doi ani, dar estimeaza ca aceasta crestere se va tempera in 2008.
"Cresterea inregistrata anul trecut de piata berii din Romania a fost foarte puternica si fara precedent, depasind chiar si Rusia. Au fost cele mai mari cresteri ale pietei din ultimele 18 luni, principalii factori fiind temperatura si schimbarea obiceiurilor de consum. Pentru anul acesta nu vad insa o crestere a pietei mai mare de 10%", a declarat Weber pentru ZF in primul interviu acordat de la preluarea functiei de presedinte al Ursus Breweries.
Stefan Maria Weber ocupa functia de presedinte al Ursus Breweries din data de 1 noiembrie 2007 inlocuindu-l pe Dieter Schulze, care din aceeasi perioada a anului trecut a preluat functia de presedinte al Kompania Piwowarska, subsidiara SABMiller din Polonia. Weber a ocupat anterior functia de director de vanzari, distributie si trade marketing pe Europa in cadrul SABMiller.
"In anii trecuti, 80% din hameiul necesar era recoltat din Romania. In urma secetei, numai 50% din productia de hamei este realizata pe plan local, ceea ce inseamna ca trebuie sa importam materie prima mai multa la un pret mult mai mare decat in trecut, iar aceasta se va vedea in pretul produsului finit", spune Weber. El estimeaza insa ca in urmatorii ani un potential foarte mare de crestere il va avea piata berii fara alcool, segment care in prezent detine doar cateva procente din vanzarile totale de bere.
"Segmentul berii non-alcoolice este foarte mic in Romania in comparatie cu Spania, de exemplu, unde detine o cota de piata de 21%. Aceasta piata va putea creste pe plan local doar in momentul in care berea va incepe sa fie perceputa ca o bautura racoritoare. In fond est