Mărcile independente, ca Versace sau Prada, sunt printre cele mai expuse în faţa scăderii consumului de produse de lux După ani de creştere galopantă, industria luxului, considerată de
Mărcile independente, ca Versace sau Prada, sunt printre cele mai expuse în faţa scăderii consumului de produse de lux
După ani de creştere galopantă, industria luxului, considerată de mulţi analişti cel mai flexibil segment de retail, începe să dea semne de slăbiciune. Vânzările slabe înregistrate de unii dintre cei mai mari producători de lux din lume dovedesc că până şi cei mai bogaţi consumatori cad pradă temerilor legate de o recesiune a economiei americane.
Scăderea consumului pare să afecteze acum şi companiile din industria luxului. Al doilea cel mai mare producător din domeniu, grupul elveţian Financiere Richemont, care deţine brandul Cartier, a raportat o scădere drastică a cererii în SUA şi Japonia.
Rata de creştere a vânzărilor a încetinit la 10%, în luna decembrie, în comparaţie cu 14%, cât a înregistrat tot trimestrul al patrulea. Vestea a depreciat acţiunile producătorului de ceasuri Cartier şi stilouri Montblanc cu 6,65%. Asta pentru că Richemont a avut vânzări sub aşteptări, în creştere cu doar 8%, până la 2,56 miliarde de dolari.
Cel mai mare producător de genţi de lux din SUA, grupul Coach, a anunţat că vânzările au scăzut cu 1,1%, în perioada sărbătorilor, în comparaţie cu o creştere de 25,7% înregistrată în ultimul trimestru al anului 2006. "Părerea mea este că ne aflăm deja într-o recesiune a consumului", a afirmat CEO-ul Coach, Lew Frankfort, citat de Reuters.
Grupul PPR, deţinătorul brandului Gucci, a raportat o creştere a vânzărilor de doar 15%, în perioada sărbătorilor, în comparaţie cu 22%, cât a înregistrat în perioada anterioară. Cu toate acestea, vocile din industria luxului sunt încă împărţite. Asta mai ales că sec