În domeniul site-urilor cu muzică gratuită în sistem streaming, concurenţa este tot mai acerbă. Câştigători ies ascultătorii.
Last.fm a organizat săptă mâna trecută, la New York, o conferinţă de presă despre care jurnaliştii nu ştiau foarte multe detalii. În loc să anunţe că va lansa şi secţiunea de conţinut video, aşa cum se aşteptau toţi, Last.fm le-a făcut un cadou utilizatorilor din Germania, Marea Britanie şi SUA: piesele pot fi ascultate integral, gratuit, on-line, iar catalogul conţine cei mai cunoscuţi artişti ai momentului.
Deocamdată, un utilizator poate accesa de trei ori o anumită piesă, dar această limitare va fi îndepărtată în curând. Oricum, cei care plătesc abonament se vor putea delecta de câte ori vor dori cu o anumită melodie. Minunea s-a produs prin achiziţionarea site-ului de către CBS şi prin semnarea unor contracte cu mari case de discuri, precum EMI, BMG, Universal şi Warner. Şi până acum puteai asculta anumite piese întregi la Last.fm, fără niciun control însă al succesiunii pieselor.
Melodii, sute de mii
Sunt mai multe moduri de a face rost de muzică bună, două dintre ele fiind cumpărarea CD-ului şi piratarea melodiilor. O nouă metodă este însă în continuă dezvoltare: audiţia on-line. Tot mai multe site-uri le dau vizitatorilor posibilitatea de a asculta muzică în sistem streaming.
Reţeta companiilor care oferă aceste servicii este destul de simplă, dar tehnologia din spate se dovedeşte complexă. Trebuie o bază de date destul de cuprinzătoare, cu sute de mii de melodii, de toate genurile, din toate colţurile lumii. Mai e nevoie de o interfaţă care să-i permită utilizatorului să asculte muzică fără să se întrerupă din lucru. Opţional ar fi contul personal, prin care oamenii să poată interacţiona, să poată salva într-o listă piesele favorite, să le voteze etc.
Fără