» Targul auto second-hand din Constanta era dominat ieri de masini produse in Germania.
» Informatiile despre noua valoare a taxei de inmatriculare au redus numarul tranzactiilor.
» Valoarea ridicata a euro din aceste zile este o alta piedica pentru cumparatori.
Mii de pasionati de automobile au indurat ieri frigul si vremea rece pentru a trece in revista cele mai recente oferte de pe piata. Prima concluzie in urma unei vizite in targul auto constantean, organizat in fiecare duminica, este ca majoritatea masinilor second-hand oferite spre vanzare sunt de productie germana. Pe urmatorul loc s-au situat modelele frantuzesti, in timp ce "asiaticele" isi faceau simtita timid prezenta, mai ales prin modelele coreene.
Modele ca Volkswagen Passat si Golf, dar si Opel Astra erau predominante in targ. "Nu te mai uita dom’le la motor! Daca vezi ca masina are numar de Germania, nu trebuie sa-ti faci probleme. Daca e din Romania, sigur a fost lovita", spune unul Costica P., dintre vanzatori. Preturile masinilor variau intre 2.500 de euro, pentru Matiz-uri fabricate acum opt ani, pana la peste 25.000 de euro, pentru BMW-uri de acum doi, trei ani. Piata era insa "amortita", mai ales din cauza prognozatelor modificari ale taxei de inmatriculare. Proprietarii masinilor spera ca, dupa ce aceasta va intra in vigoare, piata second-hand sa inregistreze o crestere importanta. "O sa fie putin mai bine pentru noi, pentru ca o sa creasca mult taxa la masinile noi. De ce sa cumperi o Dacie la 8.000 de euro, cand la banii astia poti sa-ti ei o nemteasca de cativa ani", intreba unul dintre "samsarii" prezenti saptamanal la targ. Un alt motiv pentru care oamenii se feresc sa cumpere in aceasta perioada este valoarea foarte mare a euro.
CLASAMENT
» Cinci din sapte
Potrivit unui clasament realizat de Serviciul Public Comunitar Regim Permise d