Dupa un an cu cresteri salariale de pana la 30%, 2008 ar trebui sa fie anul in care companiile sa se concentreze pe productivitate, si nu pe cresterile salariale, este de parere Mihai Dragoi, human resources manager la Arctic, cel mai mare producator de electrocasnice de pe piata locala.
"Salariile si evolutia acestora nu mai trebuie sa fie in prim-plan anul acesta. Productivitatea este cea spre care ar trebui sa se concentreze atentia marilor companii, astfel incat banii investiti in cresterile salariale sa aiba o baza", spune Dragoi, care precizeaza ca tocmai pe imbunatatirea productivitatii se va orienta si strategia Arctic in 2008.
Pe de alta parte, grila de salarizare a companiei se realizeaza in concordanta cu politica de compensatie de la nivelul grupului Arcelik, din care face parte Arctic, si cu studiile de pe piata locala, fiind modificata anual. "In ceea ce priveste salariile, ne uitam mereu in jur, la companiile multinationale, deoarece piata este cea care impune pretul fortei de munca. Incercam sa fim la nivelul acesteia. Nu reusim intotdeauna, dar nivelul de salarizare din piata este un factor important luat in deciziile de remunerare", subliniaza el.
Cat priveste deciziile de business, producatorul de electrocasnice ar fi putut deschide anul acesta o noua fabrica pentru productia de masini de spalat, investitia in acest tip de unitate insa s-a dus in China, iar in 2008 Arctic se va concentra pe gestionarea productivitatii, si nu pe extindere. "Anul acesta am fi putut deschide inca o fabrica de masini de spalat in Romania. Avem terenul potrivit unei astfel de constructii si am propus acest tip de investitie la nivel de grup. A fost decis insa ca productia de masini de spalat sa fie dezvoltata in China", spune Dragoi.
In prezent, Arctic are 2.300 de angajati, fiind una dintre cele mai mari unitati de lucru din cadrul grupului Arce