Pe hârtie, proiectele legilor educaţiei cu care se mândreşte Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului sună bine. Dascălii sunt în continuare nemulţumiţi de salarii, directorii şi-au pierdut locul în Consiliul de Administraţie al şcolii, iar elevii se plâng de programa prea încărcată. Inspectori şcolari, manageri, profesori din judeţele Dolj, Olt şi Vâlcea, elevi, părinţi, oameni de afaceri, oameni politici şi autorităţi locale au stat câteva ore faţă în faţă cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) şi au dezbătut pachetul de legi ale educaţiei. În timp ce trimişii ministrului educaţiei, Cristian Adomniţei, la dezbatere explicau beneficiile acestor legi, dascălii ridicau eterna problemă - salariile. „Vor fi creşteri salariale semnificative. Cele mai bune cadre didactice vor primi premii, retribuţii sumplimentare şi distincţii. Tinerii vor fi stimulaţi să intre în învăţământ, iar atunci când îşi vor începe stagiatura vor primi o primă de instalare în cuantumul a trei salarii. Dar nu cred că stimulentele materiale sunt atât de importante. Actuala lege încearcă să creeze un mediu de lucru competitiv, constructiv, care să nască lideri, deoarece avem nevoie de lideri în sistem“, a explicat Mecdonia Păunescu, director în cadrul MECT. „Am făcut clădiri, le-am dotat cu calculatoare. Foarte bine, dar ce facem dacă oamenii nu sunt motivaţi, Legea salarizării ar trebui să intre în pachetul acestor legi, şi nu să fie discutată separat. Există primă de instalare pentru cadrele didactice care intră în învăţământ, dar, dacă nu stau cinci ani în sistem, acestea sunt obligate să dea banii înapoi. Vi se pare normal? Se cer doctorate, dar ni se plătesc mai puţini bani decât în învăţământul preuniversitar. Pentru aceeaşi teză, un profesor universitar primeşte 20% în plus la salariu, în timp ce un profesor de liceu - 15%“, a spus Anca Cuţă,