Totalul general al celor patru luni de campanie (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008) s-a apropiat astfel de 4,1 milioane de clienti, adica 80% din numarul total de salariati din economie (5,1 milioane). Companiile de administrare s-au declarat unanim surprinse de volumul urias de vanzari raportat pentru ultima perioada.
Desi era asteptata o oarecare crestere fata de raportarea anterioara, amplitudinea ultimului val de clienti a luat toata piata prin surprindere. Chiar si dupa ultima raportare, piata si-a mentinut gradul de concentrare, primele cinci fonduri atragand in total 3,35 milioane de clienti, adica 82% din total.
Lider s-a mentinut ING, cu 1,32 milioane de clienti (si o cota de piata de 32,2%), fiind urmat de Allianz-Tiriac (1,03 milioane de clienti, adica 25,3%), Generali (410.000 de clienti, adica 10% din piata), Aviva si Interamerican. Singura schimbare de ierarhii din top 10 a avut loc intre BT Aegon si BCR. BT Aegon a urcat pe locul 7, cu aproape 129.000 de clienti, surclasand BCR (care a picat astfel pe locul 8), care a atras doar 124.000 de clienti. In afara top 10, singura schimbare o reprezinta ascensiunea Prima Pensie de pe 13 pe 11, compania depasind Bancpost (locul 12) si OTP (pozitia 13).
Integral in Ziarul Financiar Totalul general al celor patru luni de campanie (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008) s-a apropiat astfel de 4,1 milioane de clienti, adica 80% din numarul total de salariati din economie (5,1 milioane). Companiile de administrare s-au declarat unanim surprinse de volumul urias de vanzari raportat pentru ultima perioada.
Desi era asteptata o oarecare crestere fata de raportarea anterioara, amplitudinea ultimului val de clienti a luat toata piata prin surprindere. Chiar si dupa ultima raportare, piata si-a mentinut gradul de concentrare, primele cinci fonduri atragand in total 3,35 milioan