Daca mai exista vreo urma de indoiala cu privire la publicul materialelor video educationale, aceasta a fost inlaturata de experienta a doi profesori de matematica de la University of Minnesota, Jonathan Rogness si Douglas Arnold, al caror videoclip "Despre transformarile Moebius", a fost vizualizat de aproximativ 1.300.000 ori de cand a fost postat pe YouTube, in luna iunie 2007, se arata intr-un comunicat al Departamentului de Stat al SUA.
Oferta de materiale educationale de pe YouTube – website pe care se pot posta videoclipuri gratuit – sau website-ul universitar al Apple Computer, iTunes U, reprezinta ultima gaselnita in cadrul miscarii OpenCourseWare (OCW), initiata de Massachusetts Institute of Technology (MIT) in 2001, odata cu anuntul prin care universitatea oferea acces online la materialele educationale folosite pentru 1.800 de cursuri – cu alte cuvinte, aproape intreaga programa scolara a institutiei – in mod gratuit si deschis tuturor.
Astazi, peste 150 de universitati de pe sase continente participa la miscarea OCW, oferind aproximativ 5.000 de cursuri in mod gratuit. (informatii suplimentare se regasesc in articolul de la adresa http://www.america.gov/st/educ-english/2008/January/20080108101202attocnich0.4027674.html
).
Faptul ca YouTube creeaza o categorie educationala este "un raspuns direct la interesul comunitatii noastre fata de acest tip de continut", a declarat Obadiah Greenberg, manager pe probleme de parteneriate strategice al YouTube, in cadrul unui interviu realizat prin e-mail. "Din ce in ce mai multe colegii si universitati incarca materiale si creeaza canale si ne asteptam ca aceasta categorie, Educatia, sa fie una dinamica pe YouTube".
Fondata in februarie 2005 intr-un garaj din Menlo Park, California, compania YouTube a devenit un fenomen in 2006, pe masura ce utilizatorii s-au in