Fostul furnizor monopolist a pierdut aproape o treime din piaţa de telefonie fixă Până acum câţiva ani, Romtelecom avea un singur fix - la semnalul următor vom avea o nouă scumpire.
Fostul furnizor monopolist a pierdut aproape o treime din piaţa de telefonie fixă
Până acum câţiva ani, Romtelecom avea un singur fix - la semnalul următor vom avea o nouă scumpire. După duşurile reci date de piaţă, compania a învăţat că trebuie să se bată chiar şi pentru un "umil" abonat.
Sfârşitul lui 2007. Autoritatea naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) organizează o licitaţie pentru achiziţionarea de servicii de comunicaţii prin reţele fixe şi mobile, furnizate de un singur operator sau consorţiu. Autoritatea primeşte două oferte, de la Romtelecom şi Vodafone. Câştigă Vodafone, cu o soluţie integrală de comunicaţii, bazată pe tehnologia Internet Protocol.
Arbitrul pieţei de comunicaţii care, până atunci, primea servicii de comunicaţii de la opt operatori diferiţi, speră ca noul furnizor să-i aducă o reducere cu 25% a costurilor.
Ştirea vorbeşte de la sine despre cum s-a schimbat piaţa de telecomunicaţii, la cinci ani de la liberalizarea telefoniei fixe. Romtelecom, pe care statisticile ANRCTI îl identifică prin "furnizor fost monopolist", a ajuns să piardă şi ultima fortăreaţă unde se simţea bine apărat - acoperirea, serviciul fiind în toată ţara.
Multe dintre ştirile de astăzi ar fi părut de-a dreptul incredibile în urmă cu cinci sau chiar trei ani în urmă. "Reducerea cu 50% a tarifelor la internet ne va majora veniturile", era citat anul trecut şeful companiei, Yorgos Ioannidis, arătând cum câştigul companiei va veni din creşterea numărului de clienţi.
Triumful opririi decuplărilor
Evident însă, un asemenea raţionament "nu avea cum" să funcţioneze pe vremea predecesorilor domnului Ioan