Zece companii aeriene au fost amendate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. Sancţiunile vin în urma evenimentelor din decembrie, când mii de călători au stat zeci de ore pe aeroporturi, în urma anulării sau amânării unor curse aeriene au fost amânate sau anulate. Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a susţinut că instituţia care e îndreptăţită să sancţioneze companiile aeriene ce nu respectă drepturile pasagerilor este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
"Aeroporturile au obligaţia să sesizeze ANPC atunci când constată încălcarea drepturilor pasagerilor", a explicat Orban. Ministrul Transporturilor a constatat că pasagerii nu-şi cunosc drepturile.
"De aceea, am dispus că aeroporturile să pună la dispoziţia pasagerilor pliante în care le sunt prezentate drepturile", a completat Orban.
Blue Air, Wizz Air şi Air France, cele mai mari amenzi
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat companiile aeriene care au avut întârzieri de curse în perioada 3-5 ianuarie şi nu au respectat drepturile pasagerilor. Din cele 16 firme controlate, 12 au fost obligate să plăteasca amenzi în valoare totala de 288.100 de lei. Blue Air a fost cel mai drastic sancţionata: 49.200 de lei, pentru că nu şi-a informat clienţii despre drepturile pe care le au.
"Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit în funcţie de numărul de pasageri înregistrat la cursele întârziate, precum şi în funcţie de timpul de aşteptare până la decolare. Controlul ANPC continuă în prezent la două companii Austrian Airlines şi Aeroflot-Russian International", a declarat şeful ANPC, Dan Vlaicu.
El a precizat că firmele de transport aerian au fost amendate cu câte 300 de lei pentru fiecare pasager care nu a fost informat despre drepturile lui, şi cu câte 800 de lei pentru fie