Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat recent norma privind organizarea activităţii de arhivă a administratorilor de fonduri de pensii private,
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat recent norma privind organizarea activităţii de arhivă a administratorilor de fonduri de pensii private, Pilonul II şi III.
Comisia mai are însă de elaborat norme importante, precum aderarea continuă (pentru cei care intră în câmpul muncii) ori norma privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale societăţilor sau suma necesară pentru obţinerea unei pensii private minime.
Deşi procesul de colectare nu a început încă, sistemul pensiilor private obligatorii mai are încă de făcut paşi importanţi pentru a fi funcţional. Procedura legală cere Comisiei de Pensii să lanseze orice proiect de normă în dezbatere publică cu cel puţin o lună înainte de adoptarea acelei norme.
Conform ultimei norme, administratorii de fonduri de pensii private trebuie să creeze şi să deţină documente care să ateste atât activitatea curentă, cât şi activitatea de administrare a fondurilor, inclusiv evidenţa participanţilor şi beneficiarilor, să întocmească Nomenclatorul arhivistic al societăţii şi să inventarieze documentele, pe care le va preda apoi la compartimentul de arhivă.
Numărul celor obligaţi anul acesta să îşi aleagă fondul de pensie privată ar putea fi între 42.000 şi 63.000. Acestora li se adaugă aproximativ 300.000-400.000 de salariaţi cu vârsta între 35 şi 45 de ani, care nu au ales niciun fond de pensii privat în campania iniţială.
Aderarea celor care intră în serviciu nu a fost stabilită
Autoritatea de reglementare a pieţei lucrează în prezent la norma de aderare continuă, care va stabili condiţiile în care tinerii, dar şi nehotărâţii din segmentul de vârs