Companiile din domeniu trebuie să pună la punct noi strategii de marketing pentru păstrarea clienţilor Posibilitatea schimbării operatorului de telefonie şi păstrarea aceluiaşi număr
Companiile din domeniu trebuie să pună la punct noi strategii de marketing pentru păstrarea clienţilor
Posibilitatea schimbării operatorului de telefonie şi păstrarea aceluiaşi număr (portabilitate) vor determina intensificarea concurenţei pe piaţă, mai ales pe segmenul de business. Mulţi clienţi, în special oameni de afaceri, sunt reticenţi în a renunţa la actualul operator pentru a trece la o ofertă mai bună, pentru că numerele lor sunt cunoscute de parteneri şi cei apropiaţi.
Conform operatorilor, păstrarea numărului de telefon nu este una dintre principalele bariere de migrare între reţele, fie că este vorba de cele de telefonie mobilă sau fixă. Utilizatorii îşi aleg operatorul în funcţie de alte criterii, precum nevoile de comunicare ale acestora, atracţia brandului, calitatea serviciilor oferite de operator, acoperirea reţelei, experienţa de utilizare a produselor şi serviciilor.
Prin urmare, furnizorii de telefonie din România nu se aşteaptă ca portabilitatea numerelor să schimbe radical preferinţele utilizatorilor. Despre costurile reale ale portabilităţii numerelor, companiile de telecomunicaţii spun că este prematură orice speculaţie, pentru că încă nu s-au încheiat acordurile între operatori pentru reglementarea aspectelor comerciale şi tehnice referitoare la decontarea pentru portare.
Departamentele de marketing vor trebui să gândească strategii prin intermediul cărora să ofere clientului noi produse şi servicii pentru a-l determina să nu aleagă oferta concurenţei.
"Având în vedere experienţa unor ţări care au trecut deja prin acest proces de implementare, portabilitatea numerelor a adus beneficii acelui operator care deţine ofertele c